اخبار رمز ارز ها و بازار های مالی

مجموع ارزش بازارکریپتو از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار گذشت

بررسی روند ۱۰ ساله ارزش بازار کریپتو

از اواخر اردیبهشت ۱۳۹۳ (May 2014) تاکنون، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برای تامین مالی کسب‌وکارهای نوپای حوزه ارز دیجیتال (cryptocurrency startup) جمع‌آوری شده است.

با نگاهی به گذشته، فراز و نشیب‌های زیادی را در این مسیر شاهد بوده‌ایم. نوسانات بازار و ابهامات مقرراتی، چالش‌هایی را برای این صنعت نوظهور ایجاد کرده است. با این حال، در چهار سال گذشته علیرغم فراز و فرودهای مداوم، سقف و کف تامین مالی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط DefiLlama، تا تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۴ (June 16, 2024)، کل مبلغ تامین مالی ثبت‌شده برای صنعت ارز دیجیتال به ۱۰۱.۳۵ میلیارد دلار می‌رسد. در ماه مه سال ۱۳۹۳ (May 2014)، تنها پنج سال پس از خلق بیت‌کوین (و یک سال پیش از راه‌اندازی اتریوم)، اولین ماه با رکورد تامین مالی برای کسب‌وکارهای نوپای حوزه ارز دیجیتال، تنها شاهد رقم ۱۷.۱۴ میلیون دلار (مبلغ نسبتاً ناچیزی) بودیم.

با گذشت یک دهه، در اردیبهشت ۱۴۰۴ (May 2024)، تامین مالی این صنعت به رقم قابل توجه ۲۸۰.۲۵ میلیون دلار در آن ماه رسید که بسیار بالاتر از مبلغ یک دهه قبل است، اما با این حال، به رقم ماه قبل (۷۷۷.۱۱ میلیون دلار) نمی‌رسد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *