اخبار رمز ارز ها و بازار های مالی

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درخواست ریپل برای کاهش جریمه را رد کرد

SEC با قاطعیت بر جریمه سنگین ۲ میلیارد دلاری پافشاری می کند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) قاطعانه درخواست ریپل (Ripple Labs) برای کاهش جریمه را رد کرده است. ریپل به دنبال مجوز برای جریمه حداکثر ۱۰ میلیون دلاری بود که بسیار کمتر از مبلغ ۸۷۶.۳ میلیون دلاری پیشنهادی SEC است. SEC همچنین اعلام کرد که جریمه پیشنهادی آنها برای هدفی که ریپل در نظر داشت، کافی نخواهد بود.

تلاش ناموفق ریپل برای کاهش جریمه با استناد به توافق اخیر

در تلاش برای کاهش جریمه، ریپل به توافق اخیر Terraform Labs با SEC اشاره کرد. در ۱۳ ژوئن، ریپل به توافق ۴.۵ میلیارد دلاری بین SEC و Terraform Labs که شامل جریمه ۴۲۰ میلیون دلاری بود، استناد کرد. ریپل پیشنهاد داد که جریمه آنها نیز به طور مشابه کاهش یابد.

در واقع، هیئت منصفه منهتن در آوریل ۲۰۲۴، Terraform Labs را مسئول کلاهبرداری دانست. متعاقباً، Terraform Labs با وجود داشتن تنها ۷۵ میلیون دلار دارایی شناخته شده، با پرداخت ۴.۴۷ میلیارد دلار با SEC به توافق رسید.

پاسخ SEC به استدلال ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در نامه‌ای به قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) دادگاه منطقه‌ای نیویورک پاسخ داد که این دو موقعیت قابل مقایسه نیستند. SEC تأکید کرد که Terraform Labs ورشکسته است، با بازگرداندن پول به سرمایه‌گذاران موافقت کرده است و رهبران مسئول تخلفات را برکنار کرده است. در مقابل، ریپل با هیچ یک از این اقدامات موافقت نکرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خاطرنشان کرد که مقایسه ریپل معتبر نیست زیرا جریمه ۴۲۰ میلیون دلاری برای Terraform Labs بر اساس معیار متفاوتی محاسبه شده است. این جریمه حدود ۱۲ درصد از سود ناخالص Terraform Labs از رفتار متخلفانه بود که بالغ بر ۳.۵ میلیارد دلار می‌شد.

اعمال همان نسبت به مورد ریپل، که در آن SEC درخواست استرداد ۸۷۶.۳ میلیون دلار سود ناخالص را دارد، منجر به جریمه ۱۰۲.۶ میلیون دلاری خواهد شد. SEC ادعا کرد که مبلغ کمی از جریمه، هدف قوانین جریمه‌های مدنی را که بازدارندگی از تخلفات و اعمال مسئولیت است، تأمین نمی‌کند.

جریمه‌ها و نبردهای حقوقی

جریمه‌هایی که SEC برای ریپل پیشنهاد می‌کند بسیار سنگین است و بالغ بر ۲ میلیارد دلار می‌شود. این رقم شامل ۱۹۸.۲ میلیون دلار بهره پیش از داوری، ۸۷۶.۳ میلیون دلار جریمه مدنی و ۸۷۶.۳ میلیون دلار جریمه دیگر به صورت استرداد وجوه است. این ارقام مطابق با ادعای SEC است که جریمه‌ها باید به اندازه کافی تنبیهی باشند تا بازدارنده عمل کنند و از سلامت بازارهای مالی محافظت نمایند.

نبرد حقوقی بین SEC و ریپل در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، زمانی که SEC ادعا کرد ریپل بدون ثبت، اوراق بهادار فروخته است. قاضی تورس نتیجه‌گیری کرد که ریپل اوراق بهادار را بدون ثبت فروخته است، اما تنها به سرمایه‌گذاران واجد شرایط فروخته است.

به‌تازگی، SEC با محرمانه بودن برخی از اسناد ریپل مخالفت کرد. این نهاد نظارتی خواستار آن شد که ریپل درآمد حاصل از فروش XRP، ارز دیجیتالی که محوریت پرونده است، را فاش کند.

نتیجه‌گیری

همانطور که کوین گپار (CoinGabbar) گزارش می‌دهد، رد درخواست ریپل برای کاهش جریمه توسط SEC نشان می‌دهد که این نهاد نظارتی و شرکت رمزنگاری هنوز به نقطه مشترکی نرسیده‌اند. این پرونده حقوقی همچنان ادامه دارد و SEC همچنان بر دریافت جریمه‌های سنگین برای تضمین انطباق و جلوگیری از سوء رفتار در آینده صنعت ارزهای دیجیتال پافشاری می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *