اخبار رمز ارز ها و بازار های مالی

نظر پیتر شیف، در مورد بیت کوین

پیتر شیف، اقتصاددان و منتقد بیت کوین، به تمسخر استخراج بیت کوین با کارت گرافیک انویدیا می پردازد

پیتر شیف، اقتصاددان و منتقد سرسخت بیت کوین، اخیراً دیدگاه خود را در مورد ارز دیجیتال پیشرو در ارتباط با عملکرد فوق العاده شرکت هوش مصنوعی انویدیا در بازار سهام به اشتراک گذاشت.

ماجرا از چه قرار است؟

  • روز سه شنبه، شیف در پلتفرم شبکه اجتماعی [X](formerly Twitter) به بیان نظرات خود در مورد صعود سهام انویدیا و پیامدهای آن برای بیت کوین پرداخت.
  • او با اشاره به این نکته که انویدیا، با ارزش بازار ۳.۳۴ تریلیون دلار، اکنون با ارزش ترین شرکت جهان به شمار می رود، تاکید کرد که هر کارت پردازش گرافیکی (GPU) این شرکت حاوی مقدار کمی طلا است، در حالی که هیچ بیت کوینی در آن وجود ندارد.

استدلال شیف:

  • این توییت کنایه آمیز شیف نشان می دهد که به عقیده او، موفقیت و کاربرد واقعی در دنیای حقیقی برای انویدیا از طریق تولید سخت افزار باارزش حاصل می شود، در حالی که بیت کوین فاقد چنین کاربردی است.
  • او به طور ضمنی اشاره می کند که استخراج ارزهای دیجیتال با کارت های گرافیک انویدیا، علی رغم سودآوری بالقوه، کاربردی برای خود این شرکت ندارد.

نکات کلیدی:

  • سخنان شیف بیانگر دیدگاه او است که بیت کوین فاقد ارزش ذاتی است و برعکس طلا، کاربردی در دنیای واقعی ندارد.
  • این اظهارات بحث در مورد مصرف انرژی بالای فرآیند استخراج بیت کوین و تأثیر آن بر کمبود جهانی کارت های گرافیک را نیز داغ تر می کند.

نتیجه گیری:

پیتر شیف از این فرصت برای برجسته کردن دیدگاه انتقادی خود نسبت به بیت کوین استفاده کرده است. سخنان او توجه ها را به مباحث جاری در مورد ارزش ذاتی و کاربردهای واقعی ارزهای دیجیتال جلب می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *